Reducept bereikt haar klanten met waardevolle content
Reducept is een pijn behandelmethode voor mensen met chronische pijn. Door middel van waardevolle content en een geoptimaliseerde advertentiestrategie weten zij nu de juiste mensen te bereiken met de juiste boodschap.
Het verhaal van Reducept
Chronische pijn specialisten
Bij chronische pijn ligt de oplossing vaak niet bij de pijn zelf, maar bij de hersenen. Alle pijn die je voelt, wordt door je hersenen gemaakt. Reducept is de eerste methode die zich rechtstreeks richt op de pijn: de hersenen. Door Virtual Reality leren de hersenen zich weer te kalmeren, en daardoor ervaar je minder pijn.
Het doel van Reducept
Het bedrijf opschalen
Er zijn wereldwijd miljoenen mensen met chronische pijn. Het doel van Reducept is om deze mensen te helpen. Het bedrijf is in 2017 opgericht en heeft als doel om de komende jaren door te ontwikkelen naar een bedrijf met duizenden gebruikers wereldwijd. Door zorg aan te bieden met VR oplossingen wil het bedrijf het zorgsysteem wereldwijd innoveren.
Reducept stond in 2019 voor een enorme uitdaging. Er moest een website, inclusief digitale strategie ontwikkeld worden, waarmee gebruikers de software online aan konden schaffen. Daarnaast moesten klanten automatisch begeleid worden bij het installeren en gebruiken van de software.
En tenslotte moest het een schaalbaar systeem zijn, waarmee de internationale ambities binnen handbereik kwamen.
De oplossing
Een schaalbare marketing sales funnel
Wij zijn eind 2019 begonnen met het ontwikkelen van de digitale strategie. In samenwerking met een team van enthousiaste specialisten (intern en extern) hebben we de structuur van de nieuwe website en de omringende digitale strategie ontwikkeld.
Vervolgens hebben we stap voor stap alle onderdelen van de funnel ontwikkeld. Zo hebben we een podcast opgezet om content te creëren. Deze content hebben we vervolgens ingezet op alle social media kanalen, op de website en via onze e-mailcampagnes.
In tussentijd hebben we ook de chatfunctie op de website ingebouwd. Daardoor werd het merk toegankelijker en konden we veel leren van de potentiële klanten. Daarna zijn we in maart ook begonnen met de eerste advertenties via Facebook, Instagram, Google AdWords en Google Display.
Gedurdende het hele proces hebben we o.a. met Google Analytics, Hotjar, Drift en polls via de Facebook Group data verzameld over de gebruikers. Deze hebben we gebruikt om de merkidentiteit steviger neer te zetten.
Het resultaat
Een groei van 70 naar 1000 gebruikers in het eerste jaar
Medio 2020 zijn de eerste 1000 klanten online gelanceerd. Het bedrijf heeft hiermee de fundering gelegd voor de ambities van de toekomst. De focus is tot nu toe eerst geweest op de Nederlandse markt. Op basis van alle gebruikersdata hebben we in korte tijd een sterk merk op kunnen bouwen die de kernwaarden van de klanten reflecteert.
De komende periode ligt de focus op het verhogen van de conversie op de website. Hiermee willen we de kosten per nieuwe klant omlaag brengen. Als het conversiedoel gerealiseerd wordt, staan alle poorten open voor het uitbreiden van de sales funnel naar meerdere omliggende landen.
Dit zegt Reducept over onze samenwerking
Let’s get started
Past deze werkwijze ook bij jouw bedrijf?
Samen gaan we voor een succesvolle digitale strategie.
Niels Olivier
Eigenaar & Marketing specialist