Dienst

Chatfunctie- bezoeker real time helpen

Uitleg

Wat is een website chatfunctie?

De betekenis zit eigenlijk al in het woord. Een chatfunctie biedt jouw websitebezoekers de mogelijkheid om real time met jouw bedrijf in gesprek te komen. We leven in een tijd waarin iedereen gelijk een oplossing wil hebben voor hun probleem. Een chatfunctie speelt hier handig op in. Een slimme manier van chatten zorgt voor meer sales kansen.

chatfunctie website
drift instellen

Uitwerking

Hoe zorgen wij voor een goede chatfunctie?

Wij hebben verschillende software geprobeerd voor het instellen van een chatfunctie. Na veelvuldig testen zijn we tot de conclusie gekomen dat Drift voor zakelijke doeleinden het beste werkt. 

Drift heeft veel mogelijkheden waardoor je ontzettend persoonlijk kunt worden met jouw websitebezoekers. En hoe persoonlijker, hoe beter. Zo kun je met Drift op iedere pagina van jouw website een ander chatbericht tonen en onthoudt het programma ook de chatgeschiedenis.

Daarnaast herkent het programma jouw bezoekers als ze al vaker op de website zijn geweest of hun gegevens hebben achtergelaten. Met Drift hebben wij voor veel bedrijven al een flinke toename in de hoeveelheid leads kunnen realiseren. 

Het enige nadeel is dat er wel een medewerker van jouw bedrijf beschikbaar moet zijn om de inkomende chats gelijk te beantwoorden. Maar daar staat tegenover dat je hierdoor wel meer sales kansen creëert. 

Het Belang

Waarom is een chatfunctie belangrijk?

Een chatfunctie biedt jouw bedrijf de mogelijkheid om jouw websitebezoekers gelijk te helpen op het moment dat hun probleem voordoet. Een steeds groter gedeelte van het aankoopproces vindt online plaats. Op dit moment is 57% van het aankoopproces al voltooid, voordat iemand daadwerkelijk jouw belt of e-mailt. Een chatfunctie is een handige manier om in het eerste stadium van het aankoopproces in beeld te zijn.

Hierdoor kun je vroeg in het aankoopproces al een band opbouwen met de prospect. Daardoor heb je een grotere kans dat deze persoon contact met jou opneemt als hij/zij er aan toe is.

De voordelen van een chatfunctie

Een selectie:

  • Meer leads genereren
  • Prospects en klanten in real time helpen
  • Klanttevredenheid vergroten
  • Feedback verzamelen over vragen die klanten hebben

Let’s get started

Aan de slag met een chatfunctie

Wil jij jouw websitebezoekers in real time helpen en daarmee leads genereren?

niels olivier

Niels Olivier
Eigenaar & Marketing specialist