Ekwadraat is online zichtbaar op het juiste moment

Ekwadraat is een adviesbureau in duurzame energie en energiebesparing. Het bedrijf helpt klanten om projecten te realiseren of de eigen bedrijfsvoering te verduurzamen. Sinds 2003 pioniert Ekwadraat in de snel veranderende wereld van duurzame energie.

1
Leads per maand
1
bezoekers per maand
1
Groei medewerkers
Het verhaal van Ekwadraat

Duurzame energie specialisten

Ekwadraat is een onafhankelijk energie adviesbureau. Ze zijn gespecialiseerd in duurzame energie, energiebesparing en transitiemanagement. Door de jarenlange ervaring weten ze exact wat er nodig is voor een succesvol duurzaam project. Met een integrale aanpak begeleiden ze ondernemers bij het realiseren van  duurzame ambities.

Het doel van Ekwadraat

Online acquisitie mogelijk maken

Ekwadraat is een innovatief adviesbureau, met name actief in het noorden. Het bedrijf heeft landelijke ambities voor de nabije toekomst. In 2016 ontstond het besef dat er veel kansen lagen om online potentiële klanten te bereiken.

Door een succesvolle pilot advertentie voor een van de diensten groeide het besef dat het hele bedrijf kon profiteren van een goede online vindbaarheid. Flowhub werd in 2019 gevraagd om deze digitale transitie te begeleiden.

De oplossing

Organische online vindbaarheid

Ekwadraat wilde een lange termijn strategie die meegroeit met het bedrijf. Dus we zijn begonnen om de online vindbaarheid in de zoekmachines te verbeteren voor de diensten die Ekwadraat levert.

In samenwerking met alle medewerkers zijn alle adviesdiensten in kaart gebracht. Vervolgens is geanalyseerd welke zoektermen mensen gebruiken om informatie of bedrijven te vinden bij deze diensten. Hieruit zijn de 70 belangrijkste zoektermen geselecteerd. Voor iedere term is een pagina ontwikkeld. Deze pagina’s zijn geoptimaliseerd voor Google, om zo hoog mogelijk in de zoekmachines te eindigen.

Vervolgens hebben we verschillende E-books, whitepapers en checklists ontwikkeld om e-mails te verzamelen. In de geautomatiseerde e-mailstrategie worden vervolgens alle nieuwe artikelen automatisch verzonden naar alle verzamelde e-mailadressen.

Het resultaat

Een groei van 290% in het aantal leads

Door deze strategie krijgt Ekwadraat veel meer relevante websitebezoekers op de website. Ze zochten namelijk zelf al naar de dienstverlening van Ekwadraat. Dit heeft geresulteerd in een toename van 290% in het aantal leads uit de website. 

Ook is het aantal websitebezoekers met 104% gegroeid sinds de start van deze aanpak. De komende periode wordt de funnel verstrekt met advertenties op Google en Facebook. Hiermee willen we nog meer relevante bedrijven bereiken op specifieke onderdelen van de funnel. Ook blijven we kijken naar extra mogelijkheden voor betere vindbaarheid in de zoekmachines.

analytics ekwadraat

Dit zegt Ekwadraat over onze samenwerking

De samenwerking met Flowhub verloopt heel soepel. Zij hebben specifieke kennis van online marketing die wij hier niet in huis hebben. Regelmatig hebben we afstemming en sparren we met elkaar, als enige communicatieprofessional binnen de organisatie vind ik dit erg waardevol, hierdoor kunnen we de marketing en communicatie alleen maar verbeteren. Ik maak content en zij kijken hoe we deze zo optimaal mogelijk kunnen inzetten. Door op deze manier samen te werken hebben we het volledige pakket zonder dat we dit in 'huis' hoeven te hebben.
Lieselotte Dekenga
Lieselotte Dekenga
Communicatie specialist
Flowhub heeft voor ons de online marketing strategie ontwikkeld. Van SEO, SEA, Sales funnel tracking, tot het optimaliseren van onze conversie. Hierdoor hebben wij onze conversie en het aantal leads in 2 jaar flink opgeschroefd.
Douwe Faber
CEO Ekwadraat Group
Cor van der haar
Cor van de Haar
Directeur Ekwadraat

Let’s get started

Past deze werkwijze ook bij jouw bedrijf?

Samen gaan we voor een succesvolle digitale strategie.

Niels Olivier
Eigenaar & Marketing specialist