Ekwadraat is online zichtbaar op het juiste moment
Ekwadraat is een adviesbureau in duurzame energie en energiebesparing. Het bedrijf helpt klanten om projecten te realiseren of de eigen bedrijfsvoering te verduurzamen. Sinds 2003 pioniert Ekwadraat in de snel veranderende wereld van duurzame energie.
Het verhaal van Ekwadraat
Duurzame energie specialisten
Ekwadraat is een onafhankelijk energie adviesbureau. Ze zijn gespecialiseerd in duurzame energie, energiebesparing en transitiemanagement. Door de jarenlange ervaring weten ze exact wat er nodig is voor een succesvol duurzaam project. Met een integrale aanpak begeleiden ze ondernemers bij het realiseren van duurzame ambities.
Het doel van Ekwadraat
Online acquisitie mogelijk maken
Ekwadraat is een innovatief adviesbureau, met name actief in het noorden. Het bedrijf heeft landelijke ambities voor de nabije toekomst. In 2016 ontstond het besef dat er veel kansen lagen om online potentiële klanten te bereiken.
Door een succesvolle pilot advertentie voor een van de diensten groeide het besef dat het hele bedrijf kon profiteren van een goede online vindbaarheid. Flowhub werd in 2019 gevraagd om deze digitale transitie te begeleiden.
De oplossing
Organische online vindbaarheid
Ekwadraat wilde een lange termijn strategie die meegroeit met het bedrijf. Dus we zijn begonnen om de online vindbaarheid in de zoekmachines te verbeteren voor de diensten die Ekwadraat levert.
In samenwerking met alle medewerkers zijn alle adviesdiensten in kaart gebracht. Vervolgens is geanalyseerd welke zoektermen mensen gebruiken om informatie of bedrijven te vinden bij deze diensten. Hieruit zijn de 70 belangrijkste zoektermen geselecteerd. Voor iedere term is een pagina ontwikkeld. Deze pagina’s zijn geoptimaliseerd voor Google, om zo hoog mogelijk in de zoekmachines te eindigen.
Vervolgens hebben we verschillende E-books, whitepapers en checklists ontwikkeld om e-mails te verzamelen. In de geautomatiseerde e-mailstrategie worden vervolgens alle nieuwe artikelen automatisch verzonden naar alle verzamelde e-mailadressen.
Het resultaat
Een groei van 290% in het aantal leads
Door deze strategie krijgt Ekwadraat veel meer relevante websitebezoekers op de website. Ze zochten namelijk zelf al naar de dienstverlening van Ekwadraat. Dit heeft geresulteerd in een toename van 290% in het aantal leads uit de website.
Ook is het aantal websitebezoekers met 104% gegroeid sinds de start van deze aanpak. De komende periode wordt de funnel verstrekt met advertenties op Google en Facebook. Hiermee willen we nog meer relevante bedrijven bereiken op specifieke onderdelen van de funnel. Ook blijven we kijken naar extra mogelijkheden voor betere vindbaarheid in de zoekmachines.
Dit zegt Ekwadraat over onze samenwerking
Let’s get started
Past deze werkwijze ook bij jouw bedrijf?
Samen gaan we voor een succesvolle digitale strategie.
Niels Olivier
Eigenaar & Marketing specialist