Dienst
Cookies- Verbind jouw funnel
Uitleg
Wat zijn cookies?
Een cookie is een stukje code die een website op jouw computer plaatst. Een cookie slaat informatie op over jou als gebruiker. Op basis van die data kun je websites, advertentiekanalen en e-mailproviders gerichte opdrachten geven. Zo kun je slimmer en effectiever marketing verrichten.
Uitwerking
Hoe werkt cookie management?
Er zijn veel platformen die gebruik maken van cookies om optimaal te kunnen functioneren. Door cookies halen ze data op of geven ze data aan jou. Het is belangrijk om deze cookies op de juiste manier te implementeren, zodat er geen fouten in de data en in de funnel ontstaan.
Bij Flowhub werken we met Google Tag Manager. Dit platform biedt ons de mogelijkheid om op een overzichtelijke en snelle manier alle platformen aan elkaar te koppelen. Zo koppelen we bijvoorbeeld:
- Social media platformen als Facebook, Instagram en LinkedIn aan je website
- Je website aan het e-mailmarketingsysteem
- Je website aan de online chatfunctie
- Google Analytics aan je website
Op deze manier kunnen we bijvoorbeeld slimme advertenties instellen, een chatfunctie personaliseren en automatische e-mails versturen naar websitebezoekers die bepaalde pagina’s bekijken.
Het Belang
Waarom is cookie management belangrijk?
Jouw klanten zijn over het hele internet verspreid. De ene klant Googelt naar zijn probleem en de andere is rustig door zijn feed aan het scrollen op Instagram.
Om zoveel mogelijk potentiële klanten te bereiken, ben je actief met berichten en advertenties op meerdere platformen. Uiteindelijk leid je iedereen naar de website om ervoor te zorgen dat ze contact opnemen.
Met cookies kun je alles aan elkaar verbinden. Cookies geven de gebruikersdata door. Hierdoor weet je precies via welke kanalen de bezoekers binnen zijn gekomen, wat een klant kost, wat de eigenschappen zijn van de klant, etc.
Met deze data kunnen jouw andere kanalen weer effectiever ingezet worden. Je kunt een E-mailprogramma bijvoorbeeld de opdracht geven om bekende websitebezoekers een mail te sturen als ze jouw prijspagina bezocht hebben. Je kunt ook Facebook de opdracht geven om een advertentie te laten zien aan iedereen die in de afgelopen 30 dagen jouw producten op de website heeft bekeken.
Dit kan allemaal door slim gebruik van cookies. Op deze manier geven cookies je de mogelijkheid om een hele slimme funnel te bouwen.
De voordelen van cookie management
Een selectie:
- Je koppelt alle kanalen in de klantreis voor een soepele doorstroom
- Je zorgt voor een goede doorstroom van alle data
- Je verzamelt veel meer data over jouw gebruikers
- Je kunt de data gebruiken om jouw funnel en marketing te verbeteren
Let’s get started
Aan de slag met cookie management
Wil jij alle kanalen in jouw funnel goed op elkaar laten aansluiten?
Niels Olivier
Eigenaar & Marketing specialist