Dienst
Personalisatie- Maak een connectie met jouw bezoekers
Uitleg
Wat is personalisatie?
Het grote nadeel van online acquisitie is dat het veel meer onpersoonlijk is dan een offline gesprek. Je praat met jouw website en funnel in feite tegen honderden mensen tegelijk. En een persoonlijk bericht is altijd sterker dan een generiek bericht. Gelukkig kun je met personalisatie hier wat aan doen. Op basis van de data die bekend is over jouw bezoekers kun je de teksten en afbeeldingen in jouw funnel personaliseren.
Uitwerking
Hoe zorgen wij voor goede personalisatie?
Personalisatie is toepasbaar in meerdere stadia van de klantreis. Afhankelijk van het product, de doelgroep en het bedrijf, kijken we naar de mogelijkheden die een aanvulling zijn op jouw funnel:
- Afbeeldingen personaliseren in e-mails
- Persoonlijke of bedrijfsspecifieke data implementeren in de mailings
- De chatfunctie op de website laten beginnen met een persoonlijke aanhef (Hallo Piet,)
- De inhoud van advertenties op Google Adwords personaliseren
- De content op de website personaliseren op basis van het type websitebezoeker
- Direct mailings persoonlijk maken door data dynamisch te integreren
Het Belang
Waarom is personalisatie belangrijk?
Hoe persoonlijker jouw online aanpak, hoe menselijker de ervaring wordt. Een online ervaring wordt altijd door software en programma’s gefaciliteerd, maar met personalisatie kun je de ervaring menselijker doen overkomen. Dit zorgt er voor dat meer mensen er eerder voor zullen kiezen om met jouw bedrijf in zee te gaan.
De voordelen van personalisatie
Een selectie:
- Een persoonlijke aanpak werkt conversieverhogend
- De persoonlijke aanpak zorgt ervoor dat je een band opbouwt met de bezoeker
- Het heeft een positief effect op de branding van jouw bedrijf
Let’s get started
Aan de slag met personalisatie
Wil jij op een persoonlijke manier jouw doelgroep automatisch bereiken?
Niels Olivier
Eigenaar & Marketing specialist