Veelgestelde vragen
Wij krijgen diverse vragen. De meest gestelde vragen staan hieronder.
Heeft u nog geen antwoord op uw vraag? Neem dan gerust contact met ons op!
De Flowhub Formule is een combinatie van kanalen, content, conversie psychologie en sales funnel psychologie. Na jarenlang experimenteren hebben we geleerd hoe je een website moet opbouwen, welke kanalen je nodig hebt om mensen op de website te krijgen en hoe je alles op een gestroomlijnde manier op elkaar aansluit. De Formule is opgebouwd voor lange termijn succes. Meer over onze werkwijze vind je hier.
Onze klanten zijn met name MKB en MKB+ bedrijven in de B2B sector. Onze formule is het best toepasbaar voor dit type bedrijven. Bij bedrijven met complexere producten en diensten blijkt dat de Flowhub Formule het meeste rendement heeft. Dit komt, doordat we binnen onze werkwijze goed in staat zijn om de doelgroep naar de website te leiden en het aankoopproces makkelijker te maken, door de juiste informatie op het juiste moment aan de bezoeker te tonen.
De Flowhub Formule is erop gericht dat de werkzaamheden van vandaag, ook morgen nog effect hebben. Dat zie je bijvoorbeeld terug in het aantal volgers op social media, de plaatsing van jouw website in de zoekmachines en het aantal e-mailadressen in jouw e-maillijst. Dit zijn voorbeelden van resultaten die op lange termijn succes blijven genereren. Uiteraard vullen we dit ook aan met korte termijn campagnes voor nog meer leads, maar ook daar proberen we te kijken naar: Hoe kan deze campagne ook op lange termijn impact houden?
Ons doel is dat jouw bedrijf meer omzet genereert door de toepassing van onze formule. De snelheid waarmee resultaten worden geboekt is afhankelijk van het gekozen abonnement, het advertentiebudget, de status van de huidige website/online marketing strategie en de lengte van de sales cyclus.
Bij de Flowhub Formule werken we aan structureel succes. Dat betekent dat we steeds door ontwikkelen en daarmee de omzet uit online kanalen steeds verder verhogen. We beginnen bij de basis en bouwen steeds verder naar de details. Voor meer informatie kun je hier de volledige planning van de Flowhub Formule downloaden.
Een online strategie kent vele ‘metrics’. Maar uiteindelijk gaat het om één ding: Hoeveel omzet levert het jullie op? Door te kijken hoe we de data uit alle software kunnen samenvoegen, berekenen we wat de impact van marketing is op sales en omzet. Op basis van deze inzichten onderzoeken we wat het beste resultaat oplevert en daar leggen we nog meer de nadruk op. Bijvoorbeeld: Als prospects via een bepaald zoekwoord in Google vaak op de website komen en vervolgens klant worden, dan gaan wij kijken hoe we die pagina nog hoger in Google kunnen krijgen. Zo krijg je nog meer bezoekers en uiteindelijk klanten.
Wij maken gebruik van een breed scala aan tools en software. Ieder bedrijf is anders en heeft unieke kenmerken. Dat geldt ook voor software. We kijken standaard welke software er al is en welke software hier het best op zou aansluiten.
We hebben honderden verschillende tools en software getest, dus er is een grote kans dat we ook jullie huidige software setup kennen. Op deze pagina vind je meer informatie over de software die wij het meest gebruiken bij onze klanten. Zit jouw software er niet tussen? Stuur ons dan een bericht. Dan kijken wij of we hier ook mee uit de voeten kunnen.
Ieder bedrijf heeft zijn eigen eigenaardigheden. Die van Flowhub is dat we constant kijken naar verbetering. De Flowhub Formule is dynamisch opgebouwd. We kijken steeds naar mogelijkheden om de Formule te verbeteren. Een nieuw kanaal? Een nieuwe werkwijze? Een nieuwe methode? Wij zitten er bovenop.
De abonnementen
De reden dat wij voor een abonnement structuur kiezen is omdat wij met onze klanten aan structureel succes werken. Veel processen en kanalen vragen continu aandacht om te verbeteren en te onderhouden. Zie het als topsport: Om de beste te worden moet je heel lang, heel veel trainen.
Dat geldt ook voor een goedlopende digitale strategie. Het is een continu proces, waarin je steeds verder komt en steeds beter in staat raakt om de doelgroep te bereiken en te converteren naar klant.
Om die reden kiezen wij als bedrijf voor een abonnement structuur, waarbij we een vast aantal uren per week werken aan de doorontwikkeling. Dit is op lange termijn de beste oplossing.
De abonnementen zijn maandelijks opzegbaar. Dit betekent dat je nooit vastzit aan Flowhub als marketingpartner. En dat de verantwoordelijk altijd bij ons ligt om resultaten te leveren.
Het type abonnement hangt van drie factoren af.
1: Hoeveel capaciteit hebben jullie in huis om bepaalde onderdelen zelf uit te voeren?
2: Wat is het niveau van de huidige website/kanalen? En
3: Wat is de doelstelling?
Het meest gekozen abonnement is het standaard abonnement. Waarbij we vaak zien dat onze klanten in het tweede jaar opschalen naar een hoger abonnement.
Sommige vraagstukken zijn projectmatig. Het opstellen van een Facebook campagne. Het inregelen van een Mailchimp account, etc. Dit zijn losse projecten. Deze vraagstukken behandelen we dan ook projectmatig. Voor deze vraagstukken stellen wij een specifieke offerte op.
De samenwerking
Voor specifieke vraagstukken maken wij gebruik van freelancers. Voorbeelden hiervan zijn fotografie en/of complexe designvraagstukken. Door het specialistische karakter van deze werkzaamheden kiezen wij ervoor om de samenwerking aan te gaan met enkele vertrouwde freelancers.
Binnen de abonnementen regelen wij zelf de inzet van de freelancers. Je betaalt dus nooit extra hiervoor. Tenzij anders afgesproken.
Bij Flowhub hebben we de kennis en ervaring in huis van alle onderdelen in de Flowhub Formule. Deze onderdelen vind je op deze pagina. Dat is voor ons een belangrijk gegeven, omdat we daarmee jouw op alle noodzakelijke vlakken kunnen helpen aan structureel succes.
Communicatie is voor ons een belangrijk punt. In de eerste maanden van het project communiceren wij wekelijks de voortgang van de werkzaamheden. Daarnaast maken wij een Google Drive map aan, waarin we alle bestanden delen. Ook de planning. Hierin kun je live zien welke onderdelen van de Flowhub Formule voltooid zijn en wat het resultaat is.
Hierdoor ben je altijd op de hoogte van de voortgang en de volgende stappen. Tenslotte sparren we ook geregeld samen over specifieke vraagstukken binnen het bedrijf.
Bij Flowhub werken we altijd met één vast aanspreekpunt. Deze persoon werkt in veel gevallen zelfstandig aan het opbouwen van de marketing sales strategie. Bij grotere projecten werken meer mensen mee. Ook dan houd je één aanspreekpunt, zodat de communicatie altijd centraal blijft.
De kracht van Flowhub zit in de samenwerking met jullie medewerkers. Wij zijn de strategische partner voor jullie bedrijf, maar jullie weten inhoudelijk het meest over de markt. Wij ontwikkelen de strategie en kunnen deze volledig of in samenwerking met jullie uitvoeren. Afhankelijk van de situatie, zoeken we de beste werkwijze, waarin iedereen in zijn kracht staat.
Aanvullende vragen
Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan vrijblijvend contact op. Wij behandelen jouw vraag via de mail of aan de telefoon.
Niels Olivier
Eigenaar & Marketing specialist