Dienst

Dashboard- Alle data in één oogopslag

Uitleg

Wat is een marketing dashboard?

Een marketing dashboard is een visuele weergave van de belangrijkste data in jouw marketing sales funnel. Er is zoveel data online beschikbaar dat het moeilijk is om te sturen op wat nou echt belangrijk is. Daarom is het slim om de belangrijkste data in een dashboard te verwerken. 

Marketing dashboard
marketing dashboard werkwijze

Uitwerking

Hoe zorgen wij voor goede dashboards?

Wij gebruiken Google Data Studio voor het opbouwen van onze dashboards. We kunnen de dashboards custom opbouwen om de belangrijkste data hierin te verwerken. Zo kunnen we kiezen voor:

Het voordeel van Google Data Studio is dat de dashboards gratis te ontwikkelen zijn. Dat betekent wel dat er ook restricties zijn. Voor klanten die uitgebreidere data willen of data van meerdere platformen, gebruiken wij Databox. Deze software heeft meer mogelijkheden, alleen is niet gratis.

Het Belang

Waarom zijn dashboards belangrijk?

Dashboards zijn belangrijk omdat deze een goed overzicht geven van hoe jouw funnel er voor staat. Groeit het aantal websitebezoekers? Hoeveel procent van de websitebezoekers neemt contact op? Is het conversiepercentage verandert? Allemaal vragen die je in één oogopslag zichtbaar kunt maken in een dashboard.

Hierdoor behoud je het overzicht over de funnel en kun je de voortgang goed bewaken.

De voordelen van dashboards

Een selectie:

  • In één oogopslag overzicht over de funnel
  • Track de voortgang van de funnel
  • Snel bijsturen als iets niet goed gaat
  • Iedereen in het team weet hoe de funnel ervoor staat

Let’s get started

Aan de slag met dashboards

Heb jij een dashboard nodig om jouw funnel in beeld te brengen?

niels olivier

Niels Olivier
Eigenaar & Marketing specialist