Dienst

E-mailmarketing- van lead naar sales

Uitleg

Wat is E-mailmarketing?

E-mailmarketing is een veelgebruikte manier om leads te verzamelen en om van leads klanten te maken. E-mailmarketing omhelst twee opties: Direct Mailing en reguliere E-mailmarketing. Het verschil is dat bij Direct Mailing de ontvanger geen toestemming heeft gegeven om een E-mail te krijgen. Bij reguliere E-mailmarketing heeft de ontvanger wel toestemming gegeven. 

e-mailmarketing
direct mail en regulier

Uitwerking

Hoe zorgen wij voor goede E-mailmarketing?

Voor veel klanten neemt E-mailmarketing een belangrijke rol in. Sommige bedrijven hebben een lijst met prospects die ze graag per mail willen benaderen. Andere klanten hebben jarenlang e-mails verzameld door regelmatig een nieuwsbrief te versturen. Afhankelijk van de situatie passen wij E-mailmarketing toe. Daar maken we onderscheid tussen:

1: Direct Mailing
Met de tool van Lemlist kunnen wij heel effectief een lijst met e-mailadressen van prospects benaderen. Bedrijven die een e-mail lijst hebben opgesteld of samengesteld, kunnen we op deze manier met een aanbod benaderen. Dit aanbod is vaak een weggever, bijvoorbeeld: een E-book. Zo is deze vorm van marketing niet te indringerig en kan het toch succesvol zijn.

2: Reguliere E-mailmarketing
Veel van onze klanten hebben al een lijst met e-mailadressen verzamelt die ze regelmatig een nieuwsbrief sturen. Veelal wordt dit gedaan in Mailchimp of ActiveCampaign. Beide programma’s hanteren we ook bij Flowhub. Met deze programma’s zorgen wij dat jouw e-maillijst relevante e-mails krijgt op het juiste moment. Dit proces automatiseren we waar mogelijk.

Het Belang

Waarom is E-mailmarketing belangrijk?

E-mailmarketing levert volgens veel onderzoeken nog steeds de hoogste conversie op. Dat betekent dat dit het kanaal is wat de meeste omzet oplevert. Het is daarnaast een goede manier om in contact te blijven met leads en huidige klanten. 

Niet alle klanten zijn op dit moment toe aan een aankoop. Maar door ze regelmatig te informeren over jouw bedrijf, ben je wel ’top of mind’ op het moment dat ze wel aan een aankoop toe zijn.

De voordelen van E-mailmarketing

Een selectie:

Let’s get started

Aan de slag met E-mailmarketing

Wil jij meer klanten realiseren door slimme e-mailmarketing?

niels olivier

Niels Olivier
Eigenaar & Marketing specialist